pidekeiser

Alla inlägg under januari 2011

Av Pi de Keiser - 24 januari 2011 21:27

Nu kom mina frukt-fimos! Nu kan jag göra

 

massa crazy nails! :D

 

  

Av Pi de Keiser - 24 januari 2011 21:13

Nu var det längesen jag uppdaterade med någon make-up! Det har ju mest varit naglar nu på sistone men nu så kommer det upp lite smink! :) Idag i skolan hade vi materialkunskap och det är verkligen ansträngande att sitta flera timmar och lyssna och skriva så gud va trött och ont i huvudet jag hade när jag kom hem.


  


  

Av Pi de Keiser - 21 januari 2011 21:00

Nytt smink. En palett från

 

isadora. Fem skimmriga färger.



     

Av Pi de Keiser - 19 januari 2011 17:19

Ännu en onsdag - kundmottagning. Jag hade en kund idag, pedikyr. Men hon ringde och avbokade så istället gjorde jag naglar på Ninni. Hon kom till skolan så gjorde jag ett set silkesnaglar på henne. Tidigare så spray-tanade Nike mig :)


  

Av Pi de Keiser - 17 januari 2011 20:00

Nu ska vi vara med i en tävling i London där man ska ta en bild med fokus på naglar. Temat är Holliday/Vacation. Den som gör den bästa bilden/naglarna får vara med i tävlingen i London. Så först blir det typ en tävling i skolan. Jag har sjukt mycket ideer och massa inspiration och jag vill bara göra allt!!

 

Bilden ska vara klar tills den 28 januari så det är inte mycket tid. Och samtidigt så får jag ju en bild till min portfolie som jag ska ha till projektarbetet :)

Av Pi de Keiser - 15 januari 2011 16:45

Nytt till nagelbordet - en elektrisk nagelfil. Jag har dock inte testat den ännu. Men enligt mig så föredrar jag hellre att fila för hand än att använda en elektrisk fil.

 

 

  

Av Pi de Keiser - 14 januari 2011 22:30

Hellu!

Idag hade vi första nagellektionen för denna termin. Vi har ny nagellärare och började med nytt material - akryl. Vi har också startat igång med projektarbetet och jag tänker göra en portfolie.

Av Pi de Keiser - 12 januari 2011 18:42

Nu har skolan satt igång igen. Vi har fått ett helt nytt schema. Det blir ingen praktik alls denna månad. Det blir istället praktik en hel månad i rad nästa månad. Idag var vi på Lysgränd och då gjorde jag ett set naglar. Dom var de bästa jag har gjort tycker jag! Och de gick på 2 timmar så det känns bra! Så jag börjar känna mig rätt så redo att göra provet snart.


Mycket mycket mycket nöjd med dessa naglar

Presentation


Jag går i andra året på en skönhetsutbildning. Här får du se och läsa om just det. Skönhet i alla former och slag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggens värde!


Ovido - Quiz & Flashcards