pidekeiser

Alla inlägg under februari 2011

Av Pi de Keiser - 23 februari 2011 20:00

Idag hade jag två nagelkunder. Det är såååå kul! Jag älskar när det är mycket att göra. Jag tror jag jobbar bättre under press? Hur som helst.. Min kund på förmiddagen ville ha fransk lackning på förlängningen jag gjorde så då föreslog jag att vi skulle göra något extra. Så det blev fransk med guldrand under. Superläckert! Min eftermiddags kund ville ha naglarna som dom var så det fick hon :) Hon sa att naglarna jag gjorde på henne var de finaste hon haft. Så då blev man glad ;) 


Nu har jag gjort 9 stycken silkesförlängningar medans jag varit på PUB och jag känner mig supersäker på det här materialet nu. Efter sportlovet tänkte jag göra det praktiska provet. 



  

Av Pi de Keiser - 23 februari 2011 09:15

Det blir tyvärr inte så mycket smink-inlägg här på bloggen men jag försöker upprätthålla det så gott jag kan. Nu på morgonen när jag inte hade det så stressigt så passade jag på att göra en make-up.


 



Färgerna kommer från 88 paletten som kan köpas på till exempel Kosmetikan. Jag har blött skuggorna för att få en intensivare färg. En tunn svart eyeliner med svart ögonskugga och Lash Stiletto mascara. 

Av Pi de Keiser - 21 februari 2011 17:30

Idag skulle jag ha en kund 13.30 men hon dök inte upp. Det var ju trist :/ Så jag gjorde naglar på mig själv istället. Det är väldigt knepigt att göra med vänster hand kan jag tala om. Speciellt när man gör silke så är det svårare att göra på sig själv för man rör sina händer hela tiden och det fastnar massa skit på både silket och resinet. Men men, här ser ni resultatet. Väldigt dålig bild men såna bilder blir det när man ber sin pojkvän fotografera... 


 

Lacket heter Lavender Raincoat. Nåt slags lila/grå färg.

Av Pi de Keiser - 16 februari 2011 17:00

Efter min kund Emelie så gjorde jag en förlängning på Erica. Silke där med, så nu blev det den sjunde silkes förlängningen som jag gjort på PUB. Förlängningen på Erica tog lite längre tid än vanligt för hon hade jätte sköra och tunna naglar efter alla förlängningar hon haft tidigare så jag tog extra tid på att fila tippsömmarna och var jätteförsiktig. Plus att jag tog bort gammalt material som hon hade på naglarna. Förövrigt så gick det bra :)


  

Av Pi de Keiser - 16 februari 2011 14:15

Imorse klockan 10 hade jag Emelie som kund på PUB. Jag gjorde en nagelförlängning i silke på henne och det gick jättebra. Hon blev så nöjd! :) Detta är den sjätte silkes förlängningen jag har gjort här på PUB och jag känner mig hundra gånger säkrare i silkes förlängning nu än vad jag gjorde innan vi gick ut på praktik.


  

Av Pi de Keiser - 14 februari 2011 19:15

Idag på PUB så kom det in en drop in kund som ville ha akryl naglar. Jag vart först lite nervös och undrade hur min handledare tänkte när hon satte mig på den kunden som bara har gjort akryl två gånger förut. Men det gick faktiskt väldigt bra och kunden ville även ha någon dekoration. Och det älskar ju jag :) Så det blev svarta och silvriga zebra stripes. 


  

Av Pi de Keiser - 9 februari 2011 20:00

På jobbet idag så hade jag två kunder. Min syster Jenny och en bekant som heter Ida. Jenny skulle ha superlånga naglar och Ida skulle ha superkorta. Och under lunchen så köpte jag tre par skor som jag ska visa i bild senare ikväll :) Efter det så skulle jag åka tillbaks till Västerås men jag sätter mig på fel tåg (haha??) och hoppar av i Flemmingsberg. Så jag struntade i Västerås och åkte till Huddinge istället. Så jag ska sova här.. 


 Jennys naglar

Presentation


Jag går i andra året på en skönhetsutbildning. Här får du se och läsa om just det. Skönhet i alla former och slag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggens värde!


Ovido - Quiz & Flashcards