pidekeiser

Alla inlägg under juli 2010

Av Pi de Keiser - 23 juli 2010 22:41

Va inne på H&M idag och fick med mig en puderborste. Det var egentligen meningen att jag skulle leta efter ett solpuder men jag hittade ingen som föll mig i smaken. Dom flesta var små och skimmriga. Jag vill ha en stor och matt. Men sökandet fortsätter :)

39.90 H&M

Av Pi de Keiser - 23 juli 2010 22:28

Jag köpte klänning nummer 1! Jag kanske ska ha den på torsdag då jag och min man har 3 års jubileum. På tal om det förresten.. Jag behöver verkligen er hjälp. För jag har absolut ingen som helst aning om vad jag ska ge honom i present. Så kan ni vara jättegulliga och hjälpa mig med förslag?


  

129 kr, Gina Tricot 

Av Pi de Keiser - 23 juli 2010 16:25

Jag hade såå mycket mer att ge på den här sminkningen. Jag kunde gjort den ännu me, wooow. Men jag hade lite bråttom så det fick duga. Ser den framför mig med grönt metallica glitter på hela ögonlocken. Vem vet.. Kanske blir en update på den senare idag :)




  

Av Pi de Keiser - 22 juli 2010 16:05

I brist på fantasi och ork så blir det en gammal hederlig svart sotning. Men jag piffar upp den med ett rosa glans.


       


    

Av Pi de Keiser - 22 juli 2010 14:36

Hejsan mina kära läsare. Nu är det så här att sist jag var på stan så hittade jag fyra olika klänningar som jag blev helt förälskad i. Men man kan ju inte få dom allihopa. Så jag vill att ni hjälper mig. Släng in en kommentar på vilken ni tycker att jag ska köpa. För imorgon när lönen kommer in så hade jag planerat att komma hem med en ny klänning :) Och om ni är lika galna i klänningar som jag är så har ni tips på fyra olika billiga och snygga klänningar.


1. En leopard mönstrad klänning/linne. 129 kr på Gina Tricot.



2. En turkos tubtob klänning. 199 kr på Gina Tricot.



3. En likadan som ovan fast blommig och sommrig. Samma pris och affär.



4. En svart enarmad klänning. 199 kr på Gina Tricot.

 

Av Pi de Keiser - 22 juli 2010 00:07

Vad tycker ni att jag ska skria om? Vad vill ni se här i bloggen? Kom med tips och ideer på vad som skulle intressera er och vad ni vill veta!

 

  

Av Pi de Keiser - 21 juli 2010 21:59

Jag använder ju ofta vattenfast mascara och det är inte alls något problem att få bort! Det gäller bara att hitta dom rätta produkterna, då behöver du knappt ens gnugga för att få bort mascaran, så det sliter som en vanlig mascara gör.

 

Budgettips: Jag har en från L´oreal,  Eye & Lip make-up remover Waterproof! Den är skitbra, och skitbillig! Den tar bort sminket och samtidigt återfuktar huden! Kostar ca 60kr där L’oreal finns.


  


Lyx: Make up store har en rengöring som heter Dual active remover. Den fungerar likadant, men innehåller gurka och aloe vera som lugnar den känsliga huden runt ögonen! Kostar typ 375kr.

Av Pi de Keiser - 21 juli 2010 18:22

1. Vi börjar med en primer över hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Primern används för att få ögonskuggan att fästa bättre! Lägg ett supertunt lager!



2. Lägg en ljus bas-skugga. Lägg den ljusa skuggan med en stor skuggpensel in i ögonvrån och ut på halva locket ungefär. Här kan man om man vill, lägga puder under ögonen för att inte ögonskuggan ska falla ner och förstöra basen!



3. Lägg en brun skugga med en snedställd pensel i yttre ögonvrån och skuggar inåt mot inre ögonvrån. Sudda sedan ut alla skarpa kanter!


  


4. Lägg en kajalpenna ungefär under halva ögat och sudda den med en tunn pensel.



5. Lägg en eyeliner.



6. Mascara



KLART!



    


Presentation


Jag går i andra året på en skönhetsutbildning. Här får du se och läsa om just det. Skönhet i alla former och slag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggens värde!


Ovido - Quiz & Flashcards